вторник, 29 сентября 2015 г.

Для вчителів Корисні матеріали

Тренінгові технології
Впевнена поведінка — збірне поняття. Тренери Онляндії враховують це під час тренінгів.
Що враховують тренери Онляндії, коли планують тренінг?



  1. Мета. Тренер повинен чітко зрозуміти для себе, що саме повинен отримати учасник тренінгу по його завершенню. Мета повинна бути реалістичною, конкретною та позитивною. Тренер не може поставити перед собою досить узагальнену мету — навчити людей правилам безпеки в Інтернет. Але тренер може навчити, наприклад, шести правилам безпечної роботи в Інтернет для дітей. Конкретика та позитив — і мета буде реалістичною. Щодо позитиву. Тренер планує досягти чогось позитивного (навчити, показати, сформувати стійку мотивацію), але в жодному разі не уникнути чогось негативного.
  2. Гарний тренінг орієнтований на подолання можливих ризиків в Інтернет, а не на хвилювання щодо цих ризиків. Як би гарно нас не вчили, ми все рівно робимо іноді помилки. До цих помилок необхідно віднестись як до життєвої реальності. Для невпевненої людини ці помилки можуть перерости у великі проблеми. Людина починає витрачати величезну кількість енергії та часу на самі хвилювання, не рухаючись до самої мети.
  3. Адекватна реакція на досить швидко мінливу ситуацію. Інтернет — ідеальне місце демонстрації досить швидкої «зміни декорацій». Під час тренінгу корисно акцентувати увагу учасників на тому, що набагато легше заховатись за будь-яку соціальну роль (віртуальний образ) і навіть вжитись у цю роль у віртуальному світі. Але життя навколо не віртуальне, а реальне. Тому і треба бути готовим до частої зміни «декорацій» в житті і не робити із цього життєву проблему.
  4. Важливо соціально орієнтувати підлітків. Практично всі ми користуємось Інтернет. Необхідно показати, що неправильне використання ресурсів Інтернет може призвести до асоціальної поведінки. Тому так важливо направити підлітків на побудову конструктивних відносин з людьми, до людей, а не від людей або проти них.
Вправи на знайомство учасників

Вітання без слів
Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин вільно рухатись в приміщенні та встигнути за цей час привітати якомога більше людей. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб.
Психологічний сенс.
Зняття психологічної напруги, вільне спілкування.
Обговорення.
Кому скільки вдалось привітати людей? Що складніше — вигадати нові способи або їх продемонструвати? Можливо хтось відчув психологічний дискомфорт? На якому етапі це відбулось?
Аналогія в роботі із Інтернет.
Спілкуючись в Інтернет, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування.

Рухавка
Учасник, якій починає вправу, називає групі своє ім’я та супроводжує його якимось рухом, якій виражає його емоційний стан. Його сусід справа повторює ім’я та рухи попереднього учасника, після чого називає своє ім’я та демонструє свій рух. Третій учасник повторює імена і рухи двох попередніх учасників, після чого додає свої і т.д.
Психологічний сенс.
Знайомство, спілкування.
Обговорення.
Які емоції виникли під час вправи? Які рухи найбільш запам’ятались? Чому?
Аналогія в роботі із Інтернет.
Спілкуючись в Інтернет, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування. Яку інформацію можна отримати від того, як люди себе презентують в Інтернет?

Збери привітання
Учасникам протягом 30 секунд пропонується потиснути руки якомога більшої кількості учасників. Кожному учаснику можна тиснути руку лише один раз. Вправа має сенс, коли у групі більше 15 учасників.
Психологічний сенс.
Розминка.
Обговорення.
Кому скільки людей довелось привітати? Можливо хтось відчув психологічний дискомфорт? На яких етапах це відбулось?
Аналогія в роботі із Інтернет.
Спілкуючись в Інтернет, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування. Досить часто співрозмовника в Інтернет ми знаємо лише за його Ніком. Яку інформацію можна отримати про співрозмовника за його Ніком?

Розбери своє ім’я
Учасникам пропонується записати своє ім’я і підібрати на кожну літеру слово, яке характеризує учасника. На роздуми надається 4-5 хвилин. Вправа досить складна і можливо не всі учасники матимуть змогу придумати характеристики на кожну літеру. Вистачить 3-4 слова. Потім кожен учасник називає своє ім’я та ті характеристики, які йому вдалось пригадати.
Наприклад, як виглядає ім’я Антон:
А — Активний
Н — Незалежний
Т — Тихий
О — Охайний
Н — Ніжний.
Психологічний сенс.
Можливість самопрезентації.
Обговорення.
Хто має бажання додати свої характеристик, які Вам підходять, але їх назви не починаються на літери вашого ім’я?
Аналогія в роботі із Інтернет.
Спілкуючись в Інтернет, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування. Досить часто співрозмовника в Інтернет ми знаємо лише за його Ніком. Яку інформацію можна отримати про співрозмовника за його Ніком?
Також, досить часто, в соціальних мережах або інших ресурсах Інтернет користувачі вимушені для отримання інформації або послуги приймати умови адміністратора. Ці умови бувають іноді ризиковані для самих користувачів.

Вітер дує
Учасники знаходяться у колі. Ведучий говорить: «Вітер дує на того, у кого…» і називає ознаки деяких учасників. Це можуть бути деталі одягу, ознаки їх зовнішності, психологічні якості, навички та ін. Учасники, які мають ці ознаки, повинні швидко помінятись місцями. Той, хто замешкався — стає ведучим.
Психологічний сенс.
Вправа підкреслює подібність учасників, дає можливість більше дізнатись один про одного, сприяє мобілізації уваги.
Обговорення.
Учасники обмінюються своїми емоціями, новими пізнаннями один про одного.
Аналогія в роботі із Інтернет.
Спілкуючись в Інтернет, люди використовують іноді зовсім незвичні форми спілкування. Досить часто співрозмовника в Інтернет ми знаємо лише за його Ніком. Яку інформацію можна отримати про співрозмовника за його Ніком?

Комментариев нет:

Отправить комментарий